Veterinären

Igår kom äntligen veterinären, så nu är Kalles "vårta" borta. De gick bra, han fick lugnande först, 2 sprutor. Han blev riktigt lullig ett tag, hade lite svårt att stå på sina ben, lille gubben=) Sen raka han lite runt "vårtan" och skärde bort den. Var lite äckligt..börja droppa rätt mkt blod..sen sydde han med 2 stygn. Sen fick Kalle gå in i sin box och vakna till lite=) Är så skönt att den är borta , hoppas bara att den läker bra nu och att den inte kommer tbx. Får ju inte rida på i alla fall 2 dar nu..får se om jag kunde börja rida sen..har ju inte ridit sen onsdag förra veckan börjar bli lite sugen=) Och så hade jag ju tänkt hinna träna lite innan nästa träning den 14. Ska rida mammas häst lite nu istället=) Och i helgen blir de kanske Elmia, får se=)
Fick nyss reda på att vi kunde flytta in i nya lägenheten när som helst! Fan va kul=) Ska se om jag kanske kan hämta nyckeln redan idag hihi. Ska bli så skönt att ha gångavstånd till stallet.

Saknar min älskling, du betyder allt för mig, älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback