Hitch

Måste ju berätta om våran Hitch oxå..han blev ju attackerad av en annan hund i lördags! Jag var ute och gick och fick syn på en annan hund ett par meter framför oss. Helt plötsligt kommer den andra hunden springandes och flyger på Hitch! Gubben som hade den andra hunden försökte få honom att sluta..som tur var så gav sig hunden ganska snabbt..jag blev helt chockad och började gå bortåt med Hitch och fick syn på att han blödde ur munnen och haltade..ringde till min kille och grät. Han kom så fort han kunde och hann ikapp den andra hunden och gubben..visade sig att han inte var ägaren, men vi fick ägarens nr. När vi kom hem såg vi att Hitch hade ca 8 bitmärken på frambenen, en del ganska djupa..så vi åkte direkt till veterinären.

Vi fick vänta i ca 1 timme innan de blev våran tur. Veterinären tvätta såren och rakade bort pälsen där såren var, Hitch var jätteduktig! Och så fick han en tratt så han inte kan slicka på såren.

Så nu får vi tvätta såren ett par gånger varje dag, och så får han smärtstillande tabletter. Han är så duktig när vi tvättar såren! Fast tratten är han inte så förtjust i, kan ju inte klia sig lika mkt som annars hehe, annars är han lika glad och pigg som alltid!

Är glad att de gick så bra som de gjorde hade ju kunnat blivit mycket värre..
180742-6180742-7

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nee stakare! vad va det for annan hund??? Kram Tess

2007-02-13 @ 15:55:04
Postat av: Emma

de va en gråhund tror jag som attackera honom..jävla hundar de finns!
Kram

2007-02-13 @ 20:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback