Mums mums

Har precis ätit en ny maträtt som jag lagat, det var ruskigt gott så tänkte faktiskt dela med mig av receptet=)


Fläskfilé med vitlökssås

1 st  Fläskfilé
2  paket färskost
1  vitlökskyfta
1  st matlagningsgrädde
500  gram pasta
3  stänk soja
1  grönsaksbuljongtärning
salt och peppar till köttet, el grillkrydda


Tillagning

Rensa och skär fläskfilén i avlånga bitar (stavar) el vanliga bitar (det gjorde jag)

Pressa vitlöksklyftan och bryn i olja, tillsätt fläskfilé bitarna och krydda köttet

Klicka i osten i pannan, häll i grädden och rör om tills osten smälter

Lägg i buljongtärningen och 2-3 stänk soja, rör om

Låt det koka en stund, 5-10 min, tillsätt mer soja efter smak och eventuellt mer grädde om såsen är för tjock

Koka pastan

Servera med en härlig sallad



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är en glad överaskning att min emma skulle bli så bra på matlagning!!!!

2009-03-09 @ 19:18:28
Postat av: Tess

Du är utmand kolla på min blogg =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback